Cavalleria Toscana blev grundlagt i 2008, med en ambition om at skabe et produkt, der kunne få sportstøj til at se elegant ud. Dette ønske ledte virksomheden gennem årene, og tillod den at vokse og etablere sig som det mest elegante mærke inden for ridetøjsmarkedet. Efter ti års forretning fortsætter virksomheden med at få mere forståelse og ekspertise i at raffinere produktet fra et teknisk synspunkt, hvilket understøtter rytterens præstation hvert trin på vejen.
Dette resultat har gjort det muligt for dem at opnå mere end 300 butikker rundt om i verden og være repræsenteret af interesserede ryttere som Lorenzo De Luca, Scott Brash, Marcus Ehning, Rolf-Göran Bengtsson, Patrik Kittel, Cathrine Dufour og Steffen Peters blandt andre.
KONCEPT
Siden starten har virksomhedens mål været klart: at skabe sportstøj, der virkelig kunne give rytteren det mest ydeevne gear og samtidig holde dem elegante.I at forfølge denne vej er deres mesterskab blevet udtrykt gennem evnen til at blande forskellige materialer, både tekniske og stilfulde, og skabe stykker, der kan hjælpe atleten med at fokusere på deres præstationer i stedet for på det, de har på.
Hvert design udviklet har været med til at revolutionere den måde, folk lever denne sport på.
Faktisk var det første element, der virkelig gjorde en forskel, ridejakken med en indbygget rygbeskytter, som kunne forhindre skader forårsaget af et fald.
Efterfulgt af PADN22 ridebukserne, hvor teknisk trøje giver komfort, åndbarhed og elegance til ryttere.
Disse to var kun toppen af isbjerget.
Da virksomheden voksede og konstant tilbyder innovative produkter, følte Cavalleria Toscana nødvendigheden af at udtrykke sig på nye måder.